clik disini

My Blog List

clik here

Sunday 17 July 2011

aku Love stORY

 PART 1..Pertemuan yang tak disangka

Pada suatu hari hujan turun dengan lebat air mencurah-curah ke daun keladi,itulah ayat aku semasa menbuat karangan tentang peribahasa Melayu oleh cikgu aku.Maklum la aku kurang pandai dulu,so aku karang je karangan tu mengikut adunan aku sendiri asalkan karangan aku siap sudah..oppp sebenarya aku bukan nak cerita pasal karangan peribahasa tu tapi tentang  first CINTA  aku dengan awek aku,mesti korang tertanya apa kaitan dengan peribahasa ibarat air mencurah kedauan keladi...begini AKu STOry kat korang....

Masa di alam ria dulu aku bersekolah di sekolah Menengah Hamzah,aku ni nak kata kacak takde la jugak mungkin samar-samar tu ada la hehe.Aku merupakan AJK pusat sumber sekolah,nak kata aku ulat buku gila siot bai aku cakap terus terang aku tak minat baca buku ataupun study ni.Tapi disebabkan pengaruh kawan aku yang ala-ala skema ni aku terpengaruh jadi Ahli pusat sumber dan disebabkan kehemseman aku cikgu lantik aku jadi AJK  pusat sekolah.Maka bermulalah tugas dan tanggungjawab aku kepada pusat sumber sekolah Everyday aku kena jaga pusat sumber maklum la anak-anak buah berhingus ni tak buat kerja lau takde bos..kan-kan?hehe.

Waktu aku bertugas tu my feelling dah rasa borink dew,yelah muak jugak dok dalam PSS juz tengok pelajar-pelajar lain study, aku  plak merayau jelah kat dalam tu tapi kadang-kadang aku study jugak tentang info-info semasa kat akhbar haha bukan kat buku teks la.Dalam kesibukan bertugas aku termenung kat kerusi sofa di hujung sudut tingkap PSS dan berhadapan dengan pintu masuk PSS.Waktu tu fikiran aku tengah fly AWay entah kemana-mana.Tiba-tiba seseorang muncul dihadapan pintu masuk PSS,waktu tu aku memandang tepat kearah matanya begitu juga si dia dan kami saling melemparkan senyuman(ala-ala lempar bola baseball).Hati aku seolah-olah berdengup kencang,sekencang ribut membadai,(perhh ayat jiwang bai)aku merasakan pertama kali aku melihat perempuan yang membuka pintu hati untuk bercinta.

Petang hari itu merupakan hari pertama aku bertemu dengannya,Keesokan petangnya juga aku terus pergi ke pusat sumber sekolah untuk bertugas,ehem-ehem sebenarya aku nak skodeng dia ada ke tak.Aku dengan bergaya masuk dan terus ke kaunter  dan mendaftarkan diri di kaunter PSS tanpa memandang siapa yang bertugas pada petang itu,walaupun aku ni AJK aku tak kenal sangat anak buah aku huhu.Selepas aku sing in dan tulis nama baru aku tengok pengawas mana yang bertugas,ADUHAI SAYANG berdegup kencang dalam hati aku bila memandang pengawas yang bertugas tu,rupa-rupanya  si dia yang aku jumpa kemarin merupakan anak buah aku sendiri hahaha.


Follow up this story

BERSAMBUNG.....

Popular Posts

clik here