clik disini

My Blog List

clik here

Monday 25 July 2011

Sejarah Dunia Yang Dirahsiakan

- NASA yang anda telah kenali selama lebih dari 50 tahun, telah berbohong kepada anda. Pernipuan yang dilakukan bertajuk "Misi Gelap". Korang bleh percaya ke zaman dulu boleh pijak bulan tapi zaman sekarang nak keluar masuk dunia pun boleh meletup lagi (columbus & challenger).



































This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 750x576.
j

Seorang kadam kecil pekerja NASA yang setia adalah saksi untuk apa yang sebenarnya berlangsung, dan bersetuju pada masa itu untuk merahsiakan untuk kepentingan keselamatan negara.

1. Angkasawan Apollo 14 Allan Shepard bermain golf di Bulan. Di depan penonton TV seluruh dunia, Misi Control menunjukan tentang memukul bola ke kanan. Namun dipotong disebabkan oleh aliran udara yang tidak merata di atas bola. Bulan tidak mempunyai atmosfera dan udara tidak ada.

2. Sebuah kamera menghala ke atas untuk menangkap Apollo 16's Lunar Lander di Bulan sedang berlepas. Siapa yang melakukan rakaman?

3. Satu gambar NASA dari Apollo 11 menghala ke Neil Armstrong yang akan mengambil gambar langkah pertama manusia ke bulan,. fotografer harus diletakkan di permukaan planet. Jika Armstrong adalah manusia pertama di Bulan, lalu siapa yang mengambil gambar?

4. Tekanan di dalam tetapan ruangan lebih besar daripada di dalam bola. Para angkasawan seharusnya sudah menggelembung seperti Michelin Man, tapi terlihat tidak ada tekukan sendi mereka.

5. Semasa Bulan pendaratan berlangsung selama perang dingin. Mengapa tidak Amerika membuat isyarat pada langkah yang boleh dilihat dari bumi?

--------------------------------------------------------------

- Komputer mekanikal, pada zaman purba sudah mempunyai komputer mekanikal yang bernama "Antikythera Mekanikal" menjadi komputer mekanikal kuno direka untuk mengira kedudukan astronomi. Komputer itu ditemui pada 1900-1901 daripada bangkai Antikythera, tetapi komplekasi dan signifikasi tidak difahami hingga dekad kemudian. Sekarang dianggarkan dibina sekitar 150-100 SM. Artifak teknologi yang serupa komplekasi tidak muncul sampai abad ke-14, ketika jam astronomi mekanik muncul di Eropah.




Popular Posts

clik here