clik disini

My Blog List

clik here

Saturday 16 July 2011

kEMAlangan NGERi baiii..gila sIOT

Gambar di atas merupakan keadaan lebhraya di negara jiran kita, Thailand. Apa pendapat anda? Di bawah ini nanti, anda akan lihat tambahan sejumlah besar gambar-gambar kemalangan ngeri Lebuhraya Utara Selatan (PLUS), Simpang Ampat, Alor Gajah…….Kesempatan ini juga kami mahu bertanya sampai bila lagi pihak konsesi mahu tunggu, kejadian demi kejadian sudah berlaku, tetapi tiada perubahan dan penambaikan terhadap keadaan lebuhraya di Malaysia?
Untung  besar saban tahun, setiap 3 tahun sekali ada sahaja kenaikan caj tol yang dikenakan terhadap pengguna lebuhraya. Tetapi kedaaan lebuhraya masih pimai-pimai tang tu juga.  Setiap kali proses menaiktaraf, divider langsung tidak dititikberatkan, ada yang terlalu rendah sedangkan banyak kenderaan 2 tingkat berada di lebuhraya ketika ini.
Kami tidak mengharapkan penghadang jalan ibarat tembok besar China, cukuplah kiranya diharap pemegang konsesi memasang penghadang jalan jenis tali seperti gambar bawah ini terutamanya di laluan berbahaya seperti digunapakai di negara-negara luar. Sudah diuji dan terbukti ia mempu menyerap tekanan jika berlakunya kemalangan.
5070901547 27b3231054 Gambar Gambar Kemalangan Ngeri Lebuhraya PLUS
Mana lebih penting? Soal kos atau keselamatan dan nyawa pengguna jalanraya? Takkan nak untung besar sampai buncit-buncit taukey-taukey besar konsesi lebuhraya yang ada ketika ini sehingga mengabaikan kepentingan pengguna?
5071473294 ca532c8c01 Gambar Gambar Kemalangan Ngeri Lebuhraya PLUS
5071473238 6990b717aa Gambar Gambar Kemalangan Ngeri Lebuhraya PLUS
5070865103 b7f2a09c8e Gambar Gambar Kemalangan Ngeri Lebuhraya PLUS
5071473446 63d811718a Gambar Gambar Kemalangan Ngeri Lebuhraya PLUS
5071473572 0a3b821d69 Gambar Gambar Kemalangan Ngeri Lebuhraya PLUS
5071473536 696d25ffc9 Gambar Gambar Kemalangan Ngeri Lebuhraya PLUS
5071473484 f6abdd9a0f Gambar Gambar Kemalangan Ngeri Lebuhraya PLUS
5071473410 d34d45020b Gambar Gambar Kemalangan Ngeri Lebuhraya PLUS
5070865227 203db3abb8 Gambar Gambar Kemalangan Ngeri Lebuhraya PLUS
5070901475 68cb17d815 Gambar Gambar Kemalangan Ngeri Lebuhraya PLUS
5071473806 842f4b3c41 Gambar Gambar Kemalangan Ngeri Lebuhraya PLUS
5070865635 37200393cd Gambar Gambar Kemalangan Ngeri Lebuhraya PLUS
5070865533 7836e2f586 Gambar Gambar Kemalangan Ngeri Lebuhraya PLUS
5071473616 1cecc96c0d Gambar Gambar Kemalangan Ngeri Lebuhraya PLUS
5070865047 89f4283ec0 Gambar Gambar Kemalangan Ngeri Lebuhraya PLUS
5070864995 ee4becf1fe Gambar Gambar Kemalangan Ngeri Lebuhraya PLUS
5071473108 0e99d6f6dc Gambar Gambar Kemalangan Ngeri Lebuhraya PLUS
5071473016 dcc011669f Gambar Gambar Kemalangan Ngeri Lebuhraya PLUS
5070864787 7228fb4e87 Gambar Gambar Kemalangan Ngeri Lebuhraya PLUS
5071472890 2fb6baef1c Gambar Gambar Kemalangan Ngeri Lebuhraya PLUS
5070864699 9e7c181de9 Gambar Gambar Kemalangan Ngeri Lebuhraya PLUS
P/S : Realitinya pemandu-pemandu bas di Malaysia rata-rata seringkali mengejar seberapa banyak perjalanan kerana jikalau mereka mengharapkan gaji bulanan mereka semata, memang tidak cukup. Akhirnya kualiti perjalanan diketepikan tetapi kuantiti yang dikejarkan sehingga penumpang “dipaksa” mempertaruhkan nyawa mereka tanpa sedara. Jikalau pengusaha-pengusaha bas mahu mementingkan keuntungan berlipat kali ganda dengan cara termudah, akhirnya terpaksa membayar harga yang mahal bagi kemalangan ngeri seperti ini …….

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

clik here