clik disini

My Blog List

clik here

Wednesday 20 July 2011

Akademi Fantasia program maksiat

Rancangan Akademi Fantasia yang baru sahaja tamat baru-baru ini mempunyai ramai peminat tak kira yang kecil mahupun yang dah tua-tua bangka.

Rancangan Akademi Fantasia yang diminati dan disokong ramai ini mampu bertahan sehingga 9 musim lamanya. Kebanjiran artis-artis hasil dari rancangan-rancangan seperti ini menambahkan lagi persaingan dalam dunia maksiat negara.

Peserta-peserta yang terdiri daripada perempuan-perempuan yang murah harga suaranya dan juga lelaki-lelaki yang mahu popular secara segera ini mengikuti latihan demi latihan bagi bergelar sang juara suara paling sedap dan lunak didengar. Tak kira remaja-remaja mahupun yang mereka sudah beranak pinak menyertai audition untuk menjadi salah seorang pelajar di akademi yang konon-kononnya merupakan batu loncatan untuk berjaya dalam bidang seni.

Yang menghairankan, peserta-peserta program maksiat ini disokong kuat oleh keluarga mereka yang nampaknya agak cetek dari segi pemikiran dan moralnya. Bagi si suami yang dayus, mereka menyokong isteri mereka mendedahkan aurat di hadapan khalayak ramai sehingga sanggup berbelanja lebih untuk menyiapkan banner khas untuk si isteri tersayang. Kejahilannya bertambah-tambah apabila disulami dengan solat hajat mahupun sujud syukur apabila isteri mereka berjaya melangkah ke peringkat seterusnya dan memperluaskan lagi aktiviti maksiat.

Bagi mereka-mereka yang mindanya sempit, melihat video-video lucahlah yang dikatakan maksiat, sedangkan di depan mata mereka, rancangan yang mereka tonton mahupun sertai adalah juga salah satu acara maksiat. Pihak-pihak yang berwajib yang kononnya menegakkan amal makruf nahi munkar hanya tahu mengetuk  pintu bilik hotel murahan sedangkan pintu masuk berbayar ke rancangan seperti ini langsung tidak dilihat, apatah lagi diketuk. Mereka sanggup menutup mata dan membiarkan program-program seperti ini bermaharajalela tanpa sebarang kawalan maksiat.

Mungkin inilah yang dikatakan pemikiran masyarakat kelas pertama, masyarakat yang boleh menerima dan menyesuaikan maksiat dalam kehidupan harian.



Popular Posts

clik here