clik disini

My Blog List

clik here

Wednesday 20 July 2011

Putus cinta

Putus cinta dah menjadi satu kemestian untuk pasangan yang pernah bercinta. Ibaratnya kalau tak putus, tak sah bercinta.

Nikmatnya bercinta tak dapat nak digambarkan. Tetapi apabila tiba satu tahap, kenikmatan itu makin pudar lalu terus hilang. Cinta suci dan taburan janji terus hilang dimamah mimpi.

Di saat ditinggalkan, mereka yang ditinggalkan pasti akan mengalami satu perasaan sedih dah kecewa yang teramat sangat. Walau ada yang ego untuk mengaku, berlagak gembira di hadapan rakan, tetapi jauh di sudut hatinya tersimpan satu perasaan sedih yang tidak mampu dibayangkan oleh manusia yang sedang gembira.

Zaman telah berubah, masyarakat pun dikatakan telah berubah kepada yang lebih bijak. Tetapi, jika melibatkan cinta, ianya tetap sama.

Bagi yang baru kenal erti putus cinta, mungkin akan mengalami satu saat yang susah hendak dirawat. Hidup bagaikan terumbang ambing, lagaknya sudah tiada lagi manusia lain di dunia ini. Lalu, perkara bodoh akan terlintas di dalam ruang legar kepala otak yang tidak sihat si mangsa putus cinta.

Perkara bodoh yang selalu dilakukan oleh si mangsa putus cinta :-

1) kelar-kelar tangan pastu ambil gambar letak kat facebook. takpun ambil gambar mata yang sedang menangis letak jadi profile picture.

2) update status kaw-kaw di blog mahupun facebook.

3) menangis 2 hari tanpa henti. mata dah jadi macam panda.

4) merayu-rayu kepada pasangan minta diterima balik

5) mencarut-carut menyalahkan takdir

6) ponteng sekolah, lepak di mall. kononnya release tension

7) berubah perangai. dari yang pakai mulai tudung buka tudung.dari yang tidak pernah bau rokok, terus hisap ganja. minta simpati mungkin

8) tukar selera. lebih ke arah jantina yang sama

9) balas dendam. cari orang lain untuk disakiti.

10) bunuh diri. jalan terakhir dikatakan dapat menghilangkan stress dan juga dapat menghilangkan diri dari dunia ini.

Cinta boleh membahagiakan manusia, tetapi jangan lupa, cinta juga boleh memusnahkan jika tidak tahu cara mengawalnya. Jadi, janganlah buat perkara-perkara bodoh. Menyesal tiada gunanya.


DALAM PERCINTAAN ADA KEBODOHAN.....pilih yang terbaik

Popular Posts

clik here