clik disini

My Blog List

clik here

Wednesday 20 July 2011

Perempuan, short pants dan ...

Tak cukup dengan dada yang didedahkan , kini paha dan betis pula menunggu giliran untuk dipertontonkan umum.

Bila dikutuk, katanya tak uptodate dengan dunia fesyen. Memang jika dibandingkan dengan seluar jeans bundle ni, memang tak terbanding harganya jika nak dibandingkan dengan short pants yang korang beli di butik-butik yang terpilih di seluruh negara. Tapi, kurang-kurang seluar jeans bundle ni masih boleh tutup kepala lutut dari anasir-anasir jahat di sekeliling.

Memang tampak cantik dipadankan dengan baju sendat, belt warna-warni, tapi agak sakit mata bila terdetik yang  korang anak melayu yang tak berapa nak sejati berpakaian seakan-akan yuri snsd. Nur dan Siti di depan nama korang lagi menampakkan betapa jijiknya pakaian seperti itu.

Lebih-lebih lagi betis melayu, tak seputih mahupun segebu amoi-amoi yang berkeliaran di midvalley mahupun times square. Adat melayu juga tidak pernah menyokong pemakaian haram yang dicopycat dari western ni. Tidak cukupkah dengan western food yang beranak pinak di Malaysia ini, korang nak tambah dengan fesyen western pula. Jangan dibandingkan dengan mereka yang tiada pegangan agama.

Muka cantik, tak perlu makeup pun dah manis, tapi sayangnya tak pernah terfikir effek-effeknya kepada korang si pemakai. Malang tak berbau KFC , bila-bila masa boleh terjadi perkara buruk. Andaikan esok korang kemalangan, seluar buruk yang korang pakai tu sedikitpun tak dapat melindungi betis, paha korang tu. Bila dah sampai saat betis, paha korang berparut-parut, barulah terfikir nak pakai seluar panjang. Menyesal pun takde guna, tapi itu pun kalau hidup, kalau meninggal, hinanya keadaan tu.

Silapnya mak bapak korang yang terlalu open-minded, terpengaruh dengan propapaganda yahudi sampaikan anak sendiri pun tak terjaga. Berpakaian bagaikan dunia ni korang yang punya, takde siapa-siapa yang mampu halang. Yela, negara demokrasi. Semua rakyat bebas untuk berfikir dan membuat keputusan.

Perlukah untuk memakai short pants di tempat awam? Memang pada fizikalnya, tampak cantik, tapi pada batinnya, ibarat korang berbogel di depan awam. Orang yang berbogel di tempat awam ni hanya satu je, iaitu orang yang tiada akalnya.



Popular Posts

clik here