clik disini

My Blog List

clik here

Wednesday 20 July 2011

Apabila babi hutan berpolitik.

Bodoh dan bangangnya aku tengok sesetengah individu yang ada akalnya, tapi tidak digunakan untuk berfikir.

Bersempena dengan tamatnya Kempen Bersih 2.0, adanya berlaku kematian. Ini bukan cerita politik, ini cerita orang bodoh yang berpolitik.

Apabilah dah berlaku kematian, maka kedua-dua pihak saling bergaduh untuk mempertahankan parti masing-masing. Yang A kata B salah, yang B kata A salah. Tak kisahlah siapa yang salah, yang penting kita hormati si jenazah.

Tetapi, ada sesetengah individu yang boleh dikatakan bangang tahap babi hutan, sibuk berpolitik sehinggakan orang yang mati dipersendakan. Ucapan Innalillah digantikan dengan ucapan padan muka ko. Tidak kah si babi hutan itu sedar yang hidup mati itu di tangan Allah, kenapa perlu dikutuk hukum alam.

Bongkaknya si babi hutan jelas makin bertambah-tambah bila dinasihati oleh orang ramai. Politik seks dicampur di dalam hal ini. Mungkin korang berbeza fahaman politik,tetapi jangan disebabkan politik, mata hati   jadi buta, kepala jadi bengong.

Negara kita bebas untuk berpolitik, silakanlah. Tapi jangan sebab politik, maruah korang sebagai orang Islam tergadai. Jangan sebab politik, Islam berpecah. Jangan sebab politik, korang jadi bodoh macam si babi hutan.


Popular Posts

clik here